Roos de Graaf

Roos de Graaf

Lifecoach
Opvoedondersteuner
Relatie Coach

roos 1-min

Lifecoaching

Wat is lifecoaching? Dat is begeleiding om te begrijpen hoe je je zelf gelukkiger maakt, door veranderingen in je levensstijl aan te brengen. Voor wie? Voor iedereen die handvatten kan gebruiken en zo op zijn eigen gevoel kan vertrouwen. Of het nou een klein of groot obstakel is, wat gerelateerd is aan bijvoorbeeld: Gezin, werk, relaties, gezondheid, financiën, vrije tijd, vriendschappen, etcetera..

Waar komt een bepaald gevoel vandaan? Is het oude pijn of in het nu? Waar raakt het bij jou aan?

Ik sta klaar om je te begeleiden van jouw reis door middel van lifecoaching. Samen kunnen we stappen zetten om uitdagingen aan te pakken, doelen te stellen en een leven op te bouwen dat past bij wie jij bent.

Opvoedondersteuning

Als opvoedondersteuner ben ik hier om ouders te helpen bij de uitdagingen en vreugden van het ouderschap. Mijn rol is om een veilige ruimte te bieden waar ouders hun zorgen, vragen en doelen kunnen delen.

Samen zullen we werken aan:

– Het ontwikkelen van goede communicatievaardigheden.

– Het opbouwen van een sterke band met je kind(eren).

– Het aanpakken van specifieke opvoedkwesties bijvoorbeeld; grenzen stellen of structuur geven.


Stap binnen en laten we samenwerken aan het creëren van een ondersteunend en liefdevol opvoedingsklimaat waarin jouw gezin kan gedijen.​

roos 2-min

Telefonisch consult

Wie herkent zich hierin? 

 

Je bent zwanger en nu? Er gaan soms wel 100 vragen door je hoofd en wat is nu het beste? Hoe moet dat straks als de baby er is? Is de baby er nu al? Moet ik vast houden aan een schema? Welke draagzak is goed? Welke voeding is goed? Hoort een baby wakker te worden in de nacht? Slaapt jou baby nog niet door? Is dit raar? 

 

Of is er invloed van buiten af? Wat vinden andere mensen ervan? Mijn baby huilt in het openbaar, ik voel me opgelaten. Voel je twijfel? Moet je een kind slaapcoachen voor meer slaap? 

 

Ik kan zo nog wel even door gaan maar waar het om draait is; waar sta jij achter? Wat voelt goed? En wat zijn de feiten? 

 

Door de jaren heen; als moeder maar ook door de ervaringen met kleine kindjes, heb ik aardig wat kennis en onderzoek gedaan. Mijn jongste kindje had reflux en ben ik gaan zoeken, waar komt die reflux vandaan? Hoe kan ik mijn kleintje helpen? Daar begon te zoektocht bij verschillende instanties en merkte ik zelf hoe “oppervlakkig” wij geholpen werden. Ik kon me daar niet bij neerleggen, want ik zag als moeder een kleintje worstelen en pijn hebben. Dat kon ik niet op zijn beloop laten gaan en ben ik zelf onderzoek gaan doen. Hieruit kwamen verschillende allergieën naar boven en door dit te skippen in haar voeding zagen we al verbetering. Het slapen van mijn kleine meisje was weinig, want wie slaapt er ontspannen als je pijn hebt? Ze wilde veel bij ons slapen en het advies van de kinderarts was: slaaptraining. Want een kindje hoort zelfstandig in een bedje te slapen. Ik heb dit een aantal keer geprobeerd om te kijken hoe dat ging met als gevolg een baby die he-lemaal overstuur was. Mijn moederinstinct ging aan en alles in mij voelde dat dit niet de manier was. “Maar als je er nu niet mee begint zal ze het nooit zelf leren..” was het advies. Ik heb dit proces niet door gezet, ben een slaap cursus gaan volgen en heb daarin veel mogen leren. Niet een kindje te trainen om te slapen, want ze kunnen het toch al? Waarom zou een kind het moeten leren als ze in de buik dit al zelf konden? Er werd mij zoveel duidelijk en voelde mij zeker. Ik ben niet gek, ik doe het goed, het ligt niet aan mij.  

 

Wat heeft een mens/ baby nodig? Prioriteit 1: Liefde. Een baby denkt niet in gevolgen, dat vermogen hebben ze nog niet. Als ze huilen is er iets, ze hebben iets nodig en kunnen je nog niet manipuleren. Want dat is toch wat we veel horen? Kinderen huilen om aandacht? Of bespelen je? Mijn visie is: Kijk naar je kindje, wat wil hij of zij vertellen? Denk verder dan dat. Huilt hij omdat iets niet lukt? Of zit er meer achter? 

 

Dit is mijn verhaal en ik wil mee geven aan alle zwangere vrouwen en moeders van jonge kinderen; Jij mag er zijn! Volg je gevoel en ik kan jou helpen je in je kracht te zetten. 

 

Ik ben altijd al opzoek naar de kern. Het kan toch anders? Worden we beïnvloed door angst en onzekerheid? En is dit normaal? Wat zit er achter bepaald gevoel en gedrag van jou en je kleintje? 

 

Geen enkele vraag is raar. Daarom doe ik speciaal voor de moeders telefonisch consulten zodat je met kleine en grote vragen bij mij terecht kan. Al is het soms even delen over hoe jij je voelt want ik voelde me soms best alleen.